London

Jag och en vän gjorde en spontan resa till London förra helgen.

Vi flög British Airways från Arlanda till London City Airport, den flygplatsen i London är något som jag verkligen kan rekommendera, ganska liten flygplats där allt flöt på, inga köer vid passkontroll och inte heller några köer alls på hemvägen.

DLR tåget in till Bank för att sen ta Central line till Lancaster Gate och vårat hotell Lancaster Hall på Craven Terrace, fick checka in direkt vid 10 på morgonen och vidare för lunch på puben The Swan, kändes helt ok att sitta med en Guinness 5 timmar efter att vi lämnat hemmet, precis allt flöt på riktigt bra.

Schysst skylt utanför en pub Foto:Kimmo

Vi var inte här för att gå på någon sightseeing men vi pallrade oss iväg genom Hyde Park mot Oxford street, vårat mål var Trafalgar Square och OS-nedräkningsklockan. Efter att ha varit på Trafalgar Square gick vi till Big Ben och Westminster Abbey bara för att ta en taxi därifrån tillbaka till hotellet för en uppfräschning innan middag på Hard Rock Cafe. Väl på HRC var det en sån otroligt lång kö för middag så vi gick in och tog en barmeny, vi beställde in en Jumbo Combo platter som var så god att jag klämmer in den på topp fem någonsin :-) Kvällen avslutades med livemusik på The Swan.

Trafalgar Square, alltid mycket folk Foto:Kimmo
London OS 2012 Nedräknings klocka Foto:Kimmo
Klassiskt foto på Big Ben Foto:Kimmo

Målet med resan var fotboll, Community Shield på Wembley, dit åkte vi via Paddington och Baker Street. Vi skulle se matchen Manchester United vs Manchester City, över 77000 personer såg matchen. Community Shield som sparkar igång hela säsongen var en riktigt bra match som vanns av Man United med 3-2 efter att legat under med 2-0.

Wembley Arena Foto: Kimmo
Show innan match Foto:Kimmo
Presentation av spelarna Foto:Kimmo

Tillbaka till hotellet och ner till The Swan igen för middag och lite gott att dricka.

Måndag, utcheckning, shopping i min favoritbutik Merc, hittade även en ny T-shirtfavorit vid namn iFuku,  sen var det dags för hemresa. Det var två riktigt trötta grabbar som satt sig på planet hem.

Det man la märke till speciellt såhär ett år före London OS 2012 var att det pågick massor med restaureringar och ombyggnationer. Jag är själv en av de lyckliga som fått tilldelat biljetter till det OS, ska bli riktigt kul.

Vi märkte inte någonting av oroligheterna som pågick, som tur var!!

Tack Micke Eklund för en riktigt nice weekend …

Det här kan vara det sista inlägget från mig, mitt “sommarjobb” som gästbloggare tar slut idag men jag hoppas att kunna bidra med några inlägg i framtiden också.

Wembley Man City vs Man United Foto:Kimmo

// Kimmo

Skrivet av
Mer från Kimmo

Pekingresan

Här kommer en reseberättelse från Peking, Kinas huvudstad med ca 20000000 invånare....