Förändringar i bokningsflödet

Tänkte berätta att vi har gjort en del förändringar i vårt bokningsflöde. Detta för att du som kund själv ska kunna avgöra vad du vill lägga pengar på och hur mycket det iså fall kostar.

I dagsläget har flera sajter ett pris som du ser som kund men sedan tillkommer avgifter i bokningsflödet som du inte räknade med från början. Kanske sitter du också och jämför tex. flygstolens pris till London med en annan resebyrå som uppger att deras biljett är 75 kr billigare, och väljer självklart det alternativet.

När du sedan är inne i bokningsflödet, har angett alla dina uppgifter och ser att biljetten nu kostar lite mer än det som först angavs, är det många som ändå väljer att köpa, för att man:

1. Orkar inte göra om hela processen någon annanstans.

2. Man utgår från att det ser likadant ut på andra sajter med pålägg och därför blir skillnaden i pris fortfarande densamma.

Resebyråservice hos flygstolen
Resebyråservice hos flygstolen

Vi har inte tidigare, och vill inte heller nu, köra med lite halvfula trix. Hos oss ser du priset direkt. I flödet får du fortfarande samma låga pris. Vill du ha service utöver står det angivet hur mycket det kostar. Hos oss får du helt enkelt vad du betalar för. Vissa vill inte ha någon service alls och kan välja bort det och därmed få absolut lägsta pris på sin resa medan andra föredrar att vi som resebyrå finns till hands och ordnar med sådant som specialbagage, tidtabellsändringar och annat.

Hoppas att du som besökare hos oss kommer tycka att det här är en bra och tydlig sida där du kan välja själv!

// Trevlig helg!
önskar alla på flygstolen genom Madeleine

Skrivet av
Mer från Flygstolen

Underbara Sverige

Idag firar vi Sveriges Nationaldag. Härliga underbara land från snöklädda berg i...
Läs mer

3 Comments

  • Men oj då! Betyder det att man inte får någon hjälp alls då vid inställda flyg och stora tidsändringar?

  • Hej,
    Ja, det innebär att de som vill kunna “skala” av alla kostnader kan göra det medan de som önskar mer koll på läget kan välja ett paket. Tyvärr går branschens utveckling åt det här hållet med många resenärer som enbart är intresserade av lägsta pris. En del handlar billiga biljetter där det knappt finns ett telenummer angivet! Vi vill gärna fortsätta att ge riktig resebyråservice och erbjuder det precis som tidigare. Enda skillnaden är egentligen att nu kan man tom. välja bort det.

    Trevlig helg! // Madeleine Flygstolen

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *